Відомі фотографи. Peter Lindbergh. Azzedine Alaïa
3 465 ₴
2 945,25 ₴
- В наявності
- Код: 21893
- +380 (50) 909-48-69Viber, WhatsApp, Telegram
- +380 (63) 636-75-21
- +380 (67) 162-26-55
Peter Lindbergh and Azzedine Alaïa, the photographer and the couturier, were united by their love of black, a love that they would cultivate alike in silver print and solid color garments. Lindbergh ceaselessly turned to black and white to signify his search for authenticity in the faces he brought to light. Alaïa drew on the monochrome of timeless clothes to create veritable sculptures for the body. In this book, the unique dialogue between the two artists is immortalized in print. Illustrating their community of spirit, its images are a celebration of their artistic partnership and testament to their history-making achievements in photography and fashion. Despite their geographically opposed origins, Lindbergh and Alaïa pursued similar horizons. At the same time as Lindbergh’s reputation in Germany was growing thanks to his work in Stern magazine, and he set up his studio in Paris in 1978, Alaïa was the couturier shrouded in discretion whose sophisticated techniques were a treasured secret amongst the most important clients of Haute Couture. Alaïa became the architect of bodies, revealing and unveiling them, while Lindbergh distinguished them by shining a light on their soul and personality. Step by step, they became the creators that dominated their respective disciplines. Both rejected any artifice that distracted from their true subject, and it is with great ease that they came together for a number of powerful collaborations. Shared inspirations and aesthetic values are visible throughout their work. A beach in Le Touquet and the streets of old Paris reference a mutual love of black and white cinema and vast panoramas. The backdrop of an engine room illustrates the memory of an industrial German landscape for one and references the inordinate passion for functional design and architecture held by the other. Alaïa’s clothes act as pedestals for the smiles and eyes of the women who wear them: Nadja Auermann, Mariacarla Boscono, Naomi Campbell, Anna Cleveland, Dilone, Lucy Dixon, Vanessa Duve, Helene Fischer, Pia Frithiof, Jade Jagger, Maria Johnson, Milla Jovovich, Lynne Koester, Ariane Koizumi, Yasmin Le Bon, Madonna, Kristen McMenamy, Tatjana Patitz, Linda Spierings, Tina Turner, Marie-Sophie Wilson, Lindsey Wixson. For Lindbergh, who built his notoriety on the images of these supermodels, the authenticity of their traits is all that matters. The result is a potent black and white catalogue that reverberates with truthfulness and beauty. The book accompanies the exhibition Azzedine Alaïa, Peter Lindbergh at the Fondation Azzedine Alaïa, 18 rue de la verrerie, Paris, France. With contritutions by Fabrice Hergott, director of the Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, Paolo Roversi, photographer, and Olivier Saillard, fashion historian and director of the Fondation Azzedine Alaïa, Paris.
Пітера Ліндберга й Азззєдин Алайя, фотографа та модельєра, поєднала любов до чорного, любов, яку вони розвивали в срібному друку та однотонному одязі. Ліндберг безперервно торкався чорно-білого, щоб позначити свій пошук автентичності в обличчях, які він виявив. Алая використовував монохромність позачасового одягу, щоб створити справжні скульптури для тіла. У цій книзі унікальний діалог двох художників увічнений у друкуванні. Його зображення, що ілюструють їхню єдність духу, є святом їх творчого партнерства та свідченням їх історичних досягнень у галузі фотографії та моди. Попри географічне протилежне походження, Ліндберг і Алаякли на аналогічні горизонти. У той час як репутація Ліндберга в Німеччині росла завдяки його роботі в журналі Stern, і він заснував свою студію в Парижі в 1978 році, Алая був кутюр'є, оповитим оглядом, чиї витончені методи були заповітним секретом серед найважливіших клієнтів Висока мода. Алая став архітектором тіл, розкриваючи та оголюючи їх, тоді як Ліндберг виділяв їх, проливав світло на їхню душу й особистість. Крок за кроком вони стали творцями, домінантними у своїх дисциплінах. Обидва відмовилися будь-які уловки, які відвертали від їхнього істинного предмета, і з великою легкістю вони об'єдналися для низки потужних спільних робіт. Загальні натхнення й естетичні цінності видно впродовж усієї їхньої роботи. Пляж у Ле-Туку та вулиці старого Парижа нагадують про взаємну любов до чорно-білого кіно та великих панорам. Тло машинного відділення ілюструє спогади про індустріальний німецький пейзаж для одного та відсилає до безмірної пристрасті до функціонального дизайну та архітектури, якій дотримується інший. Одяг Алаї слугує п'єдесталом для усмішок і очей жінок, які її носять: Надя Ауерманн, Маріякарла Босконо, Наомі Кемпбелл, Аннавич, Ділоне, Люсі Діксон, Ванес Дуве, Хелен Буш, Піа Фрітіоф, Джейд Джаггер, Марія 68, Мілла. Йовович, Лінн Кестер, Аріан Коїдзумі, Ясмін Ле Бон, Мадон, Крістен МакМенами, Татьяна Патітц, Модель Спірингс, Тіна Тернер, Марі-Софі Вілсон, Ліндсі Уіксон. Для Ліндберга, який побудував свою популярність на зображеннях цих супермоделей, справжність їхнього чорта — ось усе, що має значення. У результаті вийшов потужний чорно-білий каталог, що відбиває істинність і красу. Книга супроводжує виставку Азз'єдин Алайя, Пітера Ліндберга в Fondation Azzedine Alaña, 18 rue de la verrerie, Париж, Франція. За участю Фабриса Хергота, директора Музею сучасного мистецтва де ла Віль де Парі, Паоло Роверсі, фотографа, й Олів'є Сайяра, історика моди та директора Фонду Аззаєдин Алайя, Париж.
Основні атрибути | |
---|---|
Виробник | Taschen |
ISBN | 978-3836586559 |
Вид палітурки | Твердий |
Рік видання | 2021 |
Кількість сторінок | 240 |
Мова видання | Англійська |
Формат | |
Довжина | 34 см |
Ширина | 24.5 см |
- Ціна: 2 945,25 ₴